تحلیل والیبال ایران _ برزیل

والیبال ایران در مصاف با تیم قدرتمند،صاحب نام و صاحب افتخار برزیل همانند بازی های گذشته که در هفته اول لیگ ملت ها یا لیگ جهانی انجام داد، ترکیب شروع کننده خود را به صورت زیر به میدان فرستاد:

  • سعید معروف در پست پاسور
  • میلاد عبادی پور و پوریا فیاضی در پست دریافت کننده قدرتی
  • امیر غفور در پست قطر پاسور (پشت خط زن)
  • محمدرضا حضرت پور در پست لیبرو
  • محمد موسوی و علی شفیعی در پست سرعتی زن (دفاع وسط)

تیم والیبال ایران همانند هفته اول بازی قابل قبولی از خود ارائه داد و در ست اول بازی با سرویس ها و قدرت حمله خوب توانست 25 بر 23 نتیجه را به سود خود به پایان برساند .

در ست دوم بازی با تغییری که در تیم برزیل انجام شد و با فرستادن بازیکن پرتوان و قدرتمند خود به نام (لئال) به زمین توانست قدرت حمله و کسب امتیاز از اسپک تیم خود را تقویت کند و با اختلاف زیاد با نتیجه 25 بر 16 توانست تیم ایران را شکست دهد .
در ست سوم بازی ایران بسیار خوب در امر سرویس و توپگیری و در نتیجه گرفتن امتیاز از توپ برگشتی ظاهر شد و تیم برزیل را در دریافت به مشکل انداخت .و برعکس دریافت های تیم والیبال ایران به صورت عالی به پاسور خوش فکر و باهوشی چون سعید معروف رسید و این بازیکن  مهاجمین خود را در بهترین شرایط قرار داد و ایران نیز توانست با نتیجه 25 بر 21 ست سوم بازی را به سود خود خاتمه دهد.

پس از باخت تیم برزیل در ست سوم مربی تیم با شناختی که از بازیکنان خود داشت ارنج و نفرات تیم خود را کاملا تعویض و 5 بازیکن اصلی را با بازیکنانی که ذخیره تیم بودند وارد زمین کرد و به مقابله با ایران آمد و در اوایل بازی حاکم بر زمین بود ولی به یکباره با فشار ایران کاملا بازی تغییر کرد و با طراحی های بسیار خوب از سوی سعید معروف و برنامه های این پاسور خلاق ایران تا امتیاز 21بر 18 جلو افتاد و با تعویض سرمربی ایران، پوریا یلی با توجه به داشتن قد بلند برای دفاع جایگزین سعید معروف شد و در رفت و برگشتی که توپ داشت با وجود نبود پاسور ایران در زمین ،امیر غفور اقدام به دادن پاس برای منطقه چهار زمین و میلاد عبادی پور کرد، در همین حین حمله این بازیکن، حمله ای ناموفق بود و توپ به خارج از زمین رفت و امتیاز به برزیل رسید و نوبت سرویس هم به بازیکنی در این تیم رسید که مهارت بسیار بالایی در سرویس داشت.

همین عامل باعث به هم ریختگی در حمله ایران و شناسایی راحت مهاجم توسط مدافعان برزیل گردید و این موضوع باعث رفت و برگشت های طولانی و دست نکشیدن هردوتیم از تک تک امتیازات بود و هیچ تیمی از موقعیت های خود کوتاهی نکرد وامتیازات تا پوئن 32 بر 31 به نفع برزیل ادامه داشت با سرویسی که برزیل زد و پس از اصابت توپ به تور و پس از آن به زمین ایران در کمال ناباوری ایران بازی برده را در ست چهارم با نتیجه 33 بر31 واگذار کرد و بازی به ست پنجم کشیده شد.این امر نه تنها 3امتیاز ارزشمند را از ایران گرفت بلکه روحیه تیم والیبال ایران را نیز به شدت پایین اورد به طوری که در ست پنجم بازی اختلاف زیاد شد و فشار بازیکنان برزیل در حمله و سرویس بسیار بالا رفت و ایران بازی رو با نتیجه 3 بر 2 واگذارکرد.

تیم برزیل تیمی کاربلد و کاملا دارای سیستم و بسیار از مهره های قوی و سطح بالا در جهان برخوردار است و با تغییر سیستم و بازیکنان خود توانست ایران را تحت فشار قرار داده و بازی را به نفع خود تغییر دهد طبق امار وارقامی که به آن پرداخته خواهد شد میتوان فهمید که ایران بسیار خوب ظاهر شد و گاهی اوقات تیمی که اشتباه کوچکی را در امتیاز گیری میکند بازی را نیز واگذار و بازنده میشود.

طبق گزارش بازی و امار و ارقام متوجه این موضوع میشویم که تیم برزیل با تغییر دادن نفرات خود به طور کلی به جز لوکارلی توانست بر بازی مسلط شود و با بکار گیری نفرات دیگر در زمین خود،کار را برای ایران سخت کرد و این جابجایی باعث تقویت قدرت حمله بازیکنان برزیل شد و با نقشه های متنوع توانستند بازی را به سود خود به پایان برسانند.

با بررسی امار بازی مشاهده میکنیم که:

  • درحمله، ایران با 66 حمله برزیل با 67 حمله
  • در بخش دفاع ایران با 7 دفاع و برزیل با 11 دفاع
  • در بخش سرویس ایران با 9 سرویس و برزیل با 6 امتیاز از سرویس
  • در بخش امتیاز از اشتباهات حریف ایران 26 امتیاز گرفته و برزیل از اشتباهات ایران 33 امتیاز 
  • در جمع امتیازات ایران 107 و برزیل 117 امتیاز می باشد.

در این دیدار ایران در توپگیری بسیار خوب ظاهر شد و تیم برزیل با اشراف بر این موضوع بازیکنان خود را درحمله قوی تر کرد و توپ ها با درصد امتیاز بالا به نفع برزیل تغییر کرد.

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌بندی مقالات:

ثبت نام آکادمی والیبال پدیده

در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان (ویژه آقایان)

درباره پدیده

این مجموعه در سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را با برگزاری کلاس های آموزش والیبال پایه در ۳ سطح نونهالان، نوجوانان و جوانان آغاز کرد. تمرینات این کانون در مجموعه ورزشی هنگام واقع در شرق تهران با حضور پرشور علاقمندان به رشته والیبال برگزار می گردد.

اطلاعات تماس

سانس‌های تمرین

طراحی سایت توسط نردوما